Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

IT'S JUST ME

17.4.2013

My future dreams

Näin sunnuntaiaamupäipäivän iloksi löysin tän blogin ja sain hurjan inspiksen alkaa kirjottamaan mun tulevaisuuden unelmista ja suunnitelmista. Oon tosiaa ollu aina semmonen, etten jaksa vaan olla paikallaan kotona. Pitäs tehdä ja nähdä paljon.
Tumblr_m_516976f49606ee3141b40334_large
Unelmissa mulla onkin joskus vielä matkustaa paljon ja erityisesti suuri halu asua Englannissa. Tän jakson jälkeen mulla on kaks vuotta opiskeluja jäljellä ennen kuin valmistun "laiva"kokiksi. Ennen sitä haluaisinkin päästä käymään jossakin, käyttämään Englannin kieltä ja tutustumaan ulkomaailmaan. Ruotsin ja Viron lisäksin kun en ikinä missää ole ollut. Tietenkään tässä vaiheessa ei oo mitään tarkkoja suunnitelmia, suuria unelmia vaan. Toivoa kuitenki on, et ne unelmat joskus jopa toteutuis. Valmistuttuani mulla tosissaan pitäis olla ne laivalla työskentelemis mahdollisuudet, joten töitä löydyttyessä pääsis ainakin liikkumaan jonnekkin pois täältä. Jos siis suuntaisin just laivalle töihin. Senhän näkee sitten vuonna 2015. Toivon kuitenki, et jomman kumman saisin toteutettua. Siis töitä ulkomailta kokkina, taikka laivalta. Emmä kuitenkaa haluu millekkään Helsinki-Tukholma väliä matkaavalle laivalle. Jonnekkin kauemmas. Saksaan menevä vois olla ihan kiva, mut kyl mulle kaukaisempiki reitti kelpais. Vielä nuorena. Luulen, että nuoruuden voisinkin työskennellä laivalla pitkiä aikoja pois kotoa, mut vanhempana vois asettua ihan maihin töihin. Jännää nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Mut ikinä en aio jäädä pelkästään tähän pieneen Kotkaan. Jo kesätyö/työssäoppiminen tms ulkomailla ois haaveissa ennen valmistumista. 
Tumblr_mlekbmy1zz1r0nqcro1_400_large
Oon myös aika ujo ja arka esimerkiks käyttämään englannin kieltä. Haluun kuitenki voittaa pelkoni ja joskus vaan ottaa ja lähteä pois täältä. Haluun kehittää mun kieli- sekä sosiaalisia taitoja. Haluun saada paljon kokemusta kaikesta. Pistääki ärsyttämään, ku kuulin ettei meillä saata olla ollenkaan työssäoppimista tokallakaan luokalla. Haluun niin pirusti kehittyä ja kokea!  Nytkin kiristelen hampaita kesätöiden puutteessa. Täältä vaan on niin vaikea löytää töitä, etenkin alaikäisenä. Vielä on vähän toivoa. Toivon niin paljon, että jotain löytyisi.
Tumblr_mkbwdajoe61s12idro1_500_large
Ihanin unelmien suunnitelma just tällä hetkellä olis, että valmistuttuani muuttaisin Helsinkiin ja saisin työn jostakin kivasta ravintolasta tai rahtilaivasta ja keräisin rahaa. Sinä kesänä ois siistiä myös matkata Belgiaan tomorrowlandiin jonkun kaverin kanssa. Jonkun aikaa Helsingissä asuttuani ois kuitenkin upeeta muuttaa jonnekkin kauemmas tai päästä töihin jollekkin laivalle, jonka reitti on jossakin kauempana. Lapsiakin ehkä joskus haluaisin. Ei liian aikasin, eikä liian myöhään. Sitä ennen haluun ehtii kokea tarpeeks, mut en kuitenkaan haluu olla hirveen vanha vanhempi. Luultavasti joskus ois myös kiva muuttaa takaisin kotoisaan Kotkaan. On tässä hyvätkin puolensa ja vaikka tulevaisuudessa tulisin asumaan missä vaan, on täällä aina koti.
Tumblr_mkgtxrd9nq1qmad9uo1_500_large
Mun unelma tulevaisuuden suhteen on siis ekaksi nähdä ja kokea paljon mun elämän aikana! Mun vanhemmat ei oo mitään maailman matkaajia. Äiti ei oo käyny missään kauempana. Iskä on jossaki, mut ei hirveemmin sekään. Sen takia mäkään en oo missään ollu. Harmittaa kyllä, et mun perhe ei oo mitää matkailijoita taikka vähän varakkaampia, et siihen ois ees mahdollisuus. Mussa kuitenki piilee matkailun halu vaikka se tuntuuki musta nyt vähä mahdottomalta.
Cruise_large
Ton kaiken lisäksi haluisin tosissaan pysyä  hyvässä kunnossa aina. Emmä ikinä pystyis semmosee super urheilullisee elämäntapaa ilman minkäänlaisia herkkuja, mut haluisin olla lihoamatta ikinä ihan hirveesti tai ajautua ihan rapakuntoon. Unelmoin, että pysyn terveenä ja hyvässä kunnossa koko elämäni. Jepp ei paljon sen enempää.
Healthyfood-collage_large
Yhtäkkiset ajatus- ja kirjotus inspikset on parasta. Niitä tulee välillä, ku mulla on vaan aikaa makoilla mun sängyllä eikä oo kiire mihinkään. Siis välillä ku pystyn olla tekemättä mitään ja olla silti rennosti. Sunnuntait on joskus välillä ihan kivoja tälläiseen. Kuvat on huonolaatusia wehearit:stä kopsattuja enkä ees jaksanu tehä niistä kollaaseja, jotka ois ollu much better.

Unelmat auttaa usein jaksamaan, monellakin tapaa. 

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu